woensdag 20 juni 2012


Mannen

Heb jij dat ook wel eens, van die momenten?
Wat voor momenten?
Nou, van die momenten waarvan je wenst dat ze nooit over zullen gaan?
Uhm... ik herinner me nog die sorbet, op het terras van de Italiaan op de van Hoornekade. Godjezus, wat had die een lekker ijs.
Nee, dat bedoel ik niet. Meer van uh... dat het lijkt of het leven even stil staat, een moment van bevroren geluk zeg maar.
Nou dan zit ik met die sorbet toch in de goede richting?
Ik bedoel meer zo'n buitengewoon ogenblik dat het, zeg maar, grenst aan religieuze vervoering of zoiets.
Ik herinner me nog een ogenblikje van uitzonderlijke seks met mijn toenmalige vriendin, maar of ik toen nou perse wilde dat het nooit meer over zou gaan? Je moet daarna toch weer gewoon de aardappels schillen. Ik lag onder en zij zat schrijlings bovenop met een half waanzinnige blik in haar ogen en de lichaamssappen vlogen door
Ja ho maar weer. Die details hoef ik allemaal niet te weten. Ik doel meer op momenten zo intens dat je je even buiten de tijd lijkt te begeven, meester van het heelal zeg maar.
Volledige dronkenschap telt dat ook?
Nee dat telt niet. Ik ben bang dat dit gesprek nergens toe leidt.
Nou, dat komt dan weer mooi uit want ik hoef toevallig nergens naartoe.
Later dan maar weer.
Ja, later.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten