vrijdag 16 september 2011

Den Andel wereldcentrum paaldansen?
Interview in de Winsumer Wiekslag.

Als we aankomen bij de non-zonwoning van de heer Buijs staat hij juist een paal te poetsen. Deze blinkt in het fletse najaarslicht.
Wij begrijpen dat u een hele grote wilt worden in de mondiale paaldansbusiness?
Dat hebt u goed begrepen. Wij onderwijzen nu reeds in drie Noordelijke filialen en onderhandelen met aanstaande franchisenemers overal ter wereld. Zo vlieg ik morgen naar Jersey voor de opening van onze nieuwste vestiging.
Hoe bent u zover gekomen?
Het begon allemaal bij de versnelde cursus paaldansen die ik volgde bij het paaldansmedium Yoanica. Zij leerde mij dat deze manier van dansen verder ging dan recreatie alleen. Het begint bij eenheid met de paal. Eerst moet je de paal voelen, hem tot je nemen, hem eten en drinken en tenslotte moet je de paal worden. Deze filosofie sloot wonderwel aan bij mijn holistisch denken en na enige oefening werd het voor mij een 'way of life'
Als wij u zo aanschouwen zien we, met alle respect natuurlijk, een bejaard en corpulent heerschapje. We zien u nog niet zo snel gymnastische capriolen uithalen.
Dat is slechts de schijn die uw kleine hersentjes bedriegt. In werkelijkheid ziet u de nieuwe mens, licht als een pluisje, nog slechts met de paal als een navelstreng aan moeder aarde verbonden. Als u een man was gaf ik u een gratis proefabonnementje.
Pardon?
Wij geven uitsluitend paaldansles aan mannen.
Waarom dat?
Vrouwen zijn enorme zeurpieten. Dan is de paal weer te glad, dan weer te stroef en daarbij zijn ze drie weken in de maand ongesteld.
U beweert nogal wat.
Ja, maar natuurlijk niet op eigen titel. Daar is allemaal universitair onderzoek naar gedaan. Mannen zeuren nergens over. Die pakken die paal gewoon vast en doen hun ding.
Nu zijn er geruchten dat uw zaken er financieel iets minder rooskleurig voorstaan dan u doet voorkomen?
Allemaal balderdash, afkomstig van een afgunstige concurrentie.
Uw postadres zou zijn gevestigd in het tehuis waar uw vierennegentigjarige moeder verblijft?
Dat wilde ze zelf. Zij voelt zich geheel bij de zaak betrokken. Ze doet aan paaldansen voor senioren en heeft zich nog nooit zo goed gevoeld.
Uw zuster uit Zeeland heeft laten weten dat, sinds uw laatste bezoek aan uw moeder, diens postzegelverzameling is verdwenen. Toeval of niet?
Ik dacht dat u naar Den Andel kwam voor een positief verhaal. Ik had u nog willen vertellen over ons laatste project; 'paaldansen voor wereldvrede' waarover we reeds in onderhandeling zijn met de Dalai Lhama, maar u druipt nota bene van de scepsis. Als u me nu zou willen excuseren? Ik heb nog een plaat te poetsen   

2 opmerkingen:

  1. Hooggeachte PJ Buijs, Na 't lezen van een veschenen artikel over uw paaldansbizniz, vroeg 'k me af of we niet zoiets als een paaldansanimatie in onze fitnisclub konden beginnen. Het zou natuurlijk een goed idee om eerst wat paaldansdemonstraties te organiseren, opdat onze leden zich een beetje vertrouwd kunnen maken met deze nieuwe thérapie.
    In afwachting...........mrtn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Maarten

    Peter is helaas niet meer te bereiken. Zijn banktegoeden zijn blijkbaar overgemaakt naar Jersey. Ik schrijf je per mail want postzegels heb ik niet meer. Al met al staan we hier mooi voor paal.

    zijn moeder

    BeantwoordenVerwijderen