donderdag 28 april 2011

Interview in De Esculaap

Wij bevinden ons in de prettig ingerichte dijkwoning van de heer Buijs te Den Andel. Erg licht is het hier niet, opperen wij ter inleiding...
Dat klopt zegt de heer Buijs. De architect had een zon-allergie en heeft met dit ontwerp een statement willen maken. Dat is hem aardig gelukt want de spaarlampen zijn hier niet aan te slepen.
Wij begrijpen dat u een klacht hebt aangaande de medische stand?
Uh... ja, maar ik vind het erg moeilijk om erover te praten.
Doet u dat dan toch maar wel, want wij komen liever niet voor niets. Daar zijn weer andere instanties voor.
Uh... nou ziet u, uh... ik was indertijd gezegend met een flink uit de kluiten gewassen geslachtsdeel.
Ja? En?
Als ik zeg uit de kluiten gewassen dan druk ik me voorzichtig uit. Het was echt een enorm ding. Een volwassen olifant zou er goed mee weg komen in de kudde uh... zeg maar.
U spreekt in de verleden tijd over uw geslacht. Met reden?
Jazeker. Ik ben er aan geholpen, hoewel ik er ook hier niet zeker van ben dat ‘geholpen’ wel de juiste omschrijving is. Het kon zo niet langer. Er was geen passende broek voor mij te vinden en ook voor mijn vrouw, die anders heus wel tegen een stootje kan, werd het allemaal teveel. Ik heb mij zodoende aangemeld bij het academisch ziekenhuis alhier voor een penisverkleining en daar is het dus fout gegaan.
Fout gegaan?
Ja, uh... kijkt u maar.
En - ongehinderd door onze protesten - knoopt de heer Buijs zijn broek los.
Ziet u wel? Zegt hij.
Wij zien niets.
Dat bedoel ik, zegt de heer Buijs. De chirurg heeft het woord verkleining wel erg letterlijk genomen. Hier is eerder sprake van een verdwijning, toch? Als ik me nu nog in een zwembroek aan het strand wil vertonen moet ik er een courgette instoppen en hopen dat het allemaal niet teveel opvalt. En na het douchen een poosje behaagziek in de spiegel naar mijn blote zelfbeeld staren is er ook niet meer bij.
Dus? Terugoperen? Restaureren? Een nieuwe aanmeten?
Ik wil wel, maar mijn vrouw vindt het niet nodig. Klein maar fijn zegt ze.
Maar mijn klacht blijft onverlet. Ze klooien maar wat aan bij die medische stand van u.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten