woensdag 13 juli 2011

Heer Huib, meester in de orde van het krassende krijtje, uitvinder contactlenzen voor de brilslang alsmede nog iets verdienstelijks waar ik zo snel niet op kan komen

Bent u al iets opgeschoten bij het accepteren van uzelf? Als ik ook maar enigszins op u zou lijken zou ik mijzelf beslist niet accepteren. Hoe moeilijk moet het voor u dan zijn? U lijkt immers helemaal op uzelf. Het is me wat; ben je zowat zestig, krijg je te maken met een juffrouw die je vertelt dat je 'stapjes moet zetten'. Zoudt u nu niet eindelijk eens naar mijn raad moeten luisteren en uit de kast der beklemming klimmen? Zeggen dat de gehele wereld de godgloeiende tering (consumption) kan krijgen (familie en vrienden uitgezonderd), de last uwer imago van uw schouders laten glijden, de - in uw ziel huizende - dociele burger worgen en vrij mens worden? Als u maar niet bij de Baghwan gaat.
Nu moet me even iets anders van het hart. Zoals u weet woon ik op het Groningse Hoogeland. Waarom denkt u dat het hier zo heet? Omdat het hoog is natuurlijk. Nu is er een Zeeuwse wielrenner die zichzelf Hoogerland noemt. Hoezo hoger? Komtie soms van de Zeeuwse Alpen? Straks komt er nog een wielrenner die, als zoon van een mijnwerker, honderd meter onder de grond is geboren en die noemt zichzelf Hoogsteland. Sommige mensen doen alles om aandacht te trekken en deze gereformeerde Zeeuw gaat wel erg ver. Nu we het toch over gereformeerde gluipdozen hebben; hoort u nog wel eens wat van Peter V. te L ? Leeftie nog? Stel je toch eens voor dat Eltje (ze hebben heel expressieve seks) op zijn gezicht gaat zitten en dan niet meer overeind weet te komen. Dan heeftie nog net genoeg adem om hmm hmm te zeggen voordat het licht uitgaat. En hoe leg je zoiets uit op de begrafenis? Van dat soort schrikbeelden kan ik wakker liggen vriend Huib. Sommige mensen mogen dan wel denken dat ik een harteloos beest ben maar diep in mij klopt een hartje van goud.

Als altijd uw
Buijs

Geen opmerkingen:

Een reactie posten