zondag 13 februari 2011

De serveerster

Eigenlijk prefereer ik een ander café. Dit hier is te druk en het bezoekersvolk ordinair en onverzorgd. Spijkerbroeken, slobbertruien en gezichtsbeharing. Zolang het nergens naar lijkt is men tevreden.
Ik kom uitsluitend voor haar. Ik weet hoe ze uitkijkt naar mijn aanwezigheid, hoe haar gelaatsuitdrukking verandert als ik mijn entree maak. Ik drink zelfs prik omdat zij - om redenen die alleen haar zijn geopenbaard - speciaal voor mij al een glaasje ervan heeft klaar staan. Ik heb een hekel aan prik. Liever heb ik een Mai Tai, of een Belgisch kersenbier, maar voor haar drink ik prik. Iemand zou haar moeten zeggen dat een naveltruitje niet bij haar past. Ze bezit eenzame klasse en zo’n truitje leidt daarvan af en hoe je er ook naar kijkt... navels zijn en blijven klunzige foutjes der natuur. Ik kan dat niet tegen haar zeggen. Het zou onze verhouding bederven, maar het liefst zag ik haar in een hoog gesloten mantelpakje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten