maandag 14 februari 2011

Problemen in Egypte

De voorste kameel loopt niet lekker. Zand in de luchtwegen. Normaal hebben kamelen daar geen last van. Ze hebben een membraam in hun neus waardoor ze tijdens een zandstorm relaxed een beetje voor zich uit kunnen herkauwen, maar deze is op... een voorbije viervoeter. Ik zei van tevoren nog tegen Mimoen, ik zeg Mimoen we moeten een andere kameel voorop zetten want deze heeft een versleten membraam. Maar Mimoen is erg van vroeger. Dat heb je zeker weer op die verrekte Bedoeïenenschool van je geleerd zegtie. Nieuwigheid van niks. Een betere kameel dan deze bestaat er in de hele fucking woestijn niet. Straks ga je me zeker ook nog vertellen dat je van geitenmelk niet kan poepen. Ik zeg Mimoen, als ik zo hoestte als die kameel dan ging ik vandaag nog op functioneel ziekteverlof en als mijn vrouw het hoorde bracht ze me naar de slager. Maar als Mimoen eenmaal wat in zijn kop heeft dan heeftie het niet in zijn harige kont, dus die kameel moest mee en nou zitten we dus met een halfdooie lastdrager die klinkt als een reutelende waterpijp.
Mimoen zit vanonder zijn Fez buitengewoon gluiperig naar me te kijken en ik vermoed dat dit niet het moment is om over een Landrover te beginnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten