dinsdag 22 februari 2011

Aan de chef van het Veegwezen

Chef

Er moet een klacht van mijn hart. U kent mij (Tagore R. uw trouw vegende dienaar) niet als klager, maar vandaag liep de rommel op straat mijn spuigaten uit. Nog nooit heb ik zo een hoeveelheid troep op straat gezien als ik vanochtend in al mijn eenvoud mocht aanschouwen. Er lag zoveel dat ik niet eens hoefde te vegen, ik kon gelijk met de schep aan de gang. Wat verder erg opviel was dat al mijn collega’s een vrije dag hadden opgenomen en ik de enige veger van dienst was. Gevolg van dit alles is dat ik mijn wijk niet voor de helft af heb gekregen.
Wat gebeurt hier allemaal en moet ik komende nacht doorvegen?

Uw Tagore R.



Meneer Traore

Het was gisteren Koninginnedag. Vandaar.

Uw Chef


Chef

Ik heb het even opgezocht op de zoekmachine die Koninginnedag van u. Het blijkt te gaan om de verjaardag van een reeds lang verscheden Staatshoofd. Wilt u beweren dat deze decadente beestenzooi is veroorzaakt door één dooie Koningin? De vraag of ik vannacht moet overwerken blijft onverlet.

Uw Tagore R.



Meneer Stavore

Als u vannacht wilt doorvegen hebt u mijn zegen. Als u morgen maar weer op tijd op uw werk bent

Uw Chef



Chef

Ik zal vannacht geduldig vegen. Het licht krijg ik van de maan. De vlekken in mijn nek van u.

Uw Tagore R.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten