donderdag 13 januari 2011

ik houd niet van die grappen

U kent natuurlijk het verhaal van de mannen die met behulp van een parapluie van het dak ener brandend hotel springen en het er, zei het met enig letsel, levend vanaf brengen. Zoniet de Belg die bij gebrek aan een parapluie, gekleed in een geel regenpak naar beneden springt. Daar wacht hem het lot der domheid en de postume hoon der overlevenden. Het laatste geluid dat hij maakt  is PLOFF.
Ho eens even...  zult u dan misschien zeggen, misschien was deze Belg niet dom, maar slechts onwetend. Misschien woonde hij wel op de taalgrens. Misschien was dit verhaal wel heel anders afgelopen als hij het juiste onderwijs had kunnen genieten... Eventueel bijzonder onderwijs.
Deze gedachte doet een niet te stuiten lach vanuit mijn binnenste wellen. Ha, ha. Denkt u toch even na alstublieft. In de eerste klas van de lagere school had men hem dan toch geleerd dat je met een parapluie ook niet kunt vliegen? U zult met sterkere argument moeten komen, want hier wordt mijn plas niet lauw van.
Ik denk dat het komt omdat deze Belg een mannetjesbelg was. Vrouwtjesbelgen doen zoiets niet. Mannetjes wel. En niet alleen Belgische mannetje hoor. Dattu niet denkt dat mijn motieven onzuiver zijn. Nee, ik bedoel mannetjes over de hele wereld. Zo heeft ooit een mannetje ergens bedacht dat het heel goed is om te vechten voor de vrede. Dat doen ze nu al eeuwen maar aan een conclusie trekken komen ze niet toe, want er is geen tijd vanwege aanstaande schermutselingen.
Mijn voorstel is simpel en daardoor geniaal. Eerst moeten alle mannen hun schietdingetjes inleveren. In ruil krijgen ze een geel regenpak uitgereikt. Als alle mannen hun pak aanhebben laten we ze op elkaar los. Spugen, krabben en bijten mag niet en leidt onherroepelijk tot diskwalificatie.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten