woensdag 19 januari 2011

Net als in de film

scène 1 
Hoe wilt u uw vingers, gebroken of verbrijzeld?
Ja, wacht eens even, daar heeft niemand mij iets over verteld. Heeft u niet een ietsje minder pijnlijke oplossing?
Hoor eens vader, we zitten midden in een televisiefilm over de maffia, u wacht hier nou niet precies op een gratis manicure.
Nee, dat begrijp ik. Om hoeveel vingers gaat het denkt u?
Nou, als de baas een vinger krijgt neemtie gelijk de hele hand, zaken zijn zaken.
Juist ja, uh... breken dan maar?
Uitstekend. Meneer Buscemi is zo bij u.

scène 2
Ah meneer Buscemi. Laat ik beginnen te vertellen dat ik een groot fan van u ben.
Knak.
Au. Verdikkeme, u laat er warempel geen gras over groeien.
Knak.
Au. Ik hoop dat ze die vingers in het ziekenhuis een beetje knap kunnen zetten. Nee, de wijsvinger niet alstublieft. Daar type ik mee.
Knak, knak.
Au, au. Toe maar, twee tegelijk. U zit zeker krap in uw tijd. En hoe gaat het met mevrouw Buscemi?
Knak.
Au. En dat is vijf. Mooi gebroken zie ik. Bedankt voor uw tijd meneer Buscemi. En mag ik u vooral complimenteren met uw stille spel?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten